Pagina's

donderdag 2 augustus 2018

Oneindige knoop

Er fonkelt iets op de bodem van het zwembad. Het blijkt een gouden ketting met een hanger van de oneindige knoop. Ik grijp ernaar, maar door een stekende pijn laat ik los. Eenmaal boven water waar ik kan staan bekijk ik mijn pijnlijke hand. Er staat een donkere afdruk van de knoop in mijn hand gebrand. Ik krijg hem niet weggepoetst.

Er doemt een man voor me op. Op zijn borst heeft hij dezelfde beeltenis. Zwijgend pakt hij mijn hand en drukt hem tegen zijn borst. Ik voel hoe de afbeeldingen samensmelten.
Voor altijd met elkaar in de knoop.

2 opmerkingen:

  1. Als die knoop die nu ontstaan is, maar een een knoop is waar veel goeds en samen vanuit gaat...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat hoop ik ook, maar dat vertelt het verhaaltje niet...

    BeantwoordenVerwijderen