Pagina's

maandag 1 oktober 2018

Droombaan

In het verlengde van doen wat je het liefste doet vroeg ik me af wat voor mij de ultieme droombaan zou zijn? Wat zou ik gaan doen als ik morgen wakker word en ik uit alle beroepen mag kiezen wat ik maar wil. Wat zou ik dan gaan doen?

Mijn grootste hobby’s zijn lezen en schrijven, dus het is logisch dat ik daar iets mee wil doen. Daarnaast ben ik opgeleid als leerkracht, en dat word je niet, dat ben je, dus ik wil ook graag anderen iets leren. Met deze ingrediĆ«nten ging ik aan het werk. Dromen dus.

Op een blanco A4-tje schreef ik ‘mijn ideale baan’ in het midden. Eerst was er de weerstand en de schaamte. Dit is toch niet reĆ«el? Je houdt jezelf voor de gek. Ik tilde mezelf daar overheen en toen ging de kraan open. De associaties bleven komen. Nieuwsgierig naar hoe mijn ideale werkdag eruit zou zien, zelfs op maandag, opende ik een nieuw Word-bestand. De tekst rolde als vanzelf op het scherm. Ik zag alles tot in de kleinste details voor me: dwarrelende stofdeeltjes in de zonnestralen die het glimmende hout van de trapleuning zoveel intenser doen kleuren, de rode loper op de brede trap, de plavuizen in de hal, het kleine authentieke, maar moderne keukentje met de blauwe inrichting. Ik heb niet eens alles genoteerd, maar ik zou alles tot in het kleinste detail kunnen beschrijven. Ik weet hoe het ruikt, ik voel de positieve energie. Wat ik opschreef vind je in mijn blog hieronder.

En toen werd ik nieuwsgierig….bestaat dit echt?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten